Po objednání zboží Vám potvrdíme objednávku telefonicky nebo emailem, domluvíme případné detaily a sdělíme přibližný termín dodání přepravní službou. Objednávku se snažíme vyřídit v co nejkratší možné době, aby jste své zboží dostali co nejdříve. V jakém stavu Vám kolo dorazí domů a co všechno budete muset udělat pro zprovoznění?

Jestliže jste si vybrali dopravu přepravní službou PPL,  bude kolo doručeno v krabici rozměru  a váhy okolo 12-15 kg. Kvůli přepravě je nutné kolo částečně rozebrat.

Kola posíláme seřízená:

  1. vybalíme a zkontrolujeme stav kola
  2. kolo sestavíme
  3. dofoukneme a zkontrolujeme tlak v pneumatikách
  4. kontrola a docentrování kol
  5. seřízení brzd
  6. seřízení řazení
  7. kontrola funkčnosti všech prvků
  8. kolo zabalíme

Co Vás čeká po doručení:

Doporučujeme si nejprve pročíst návod k obsluze a záruční list přiložený ke kolu. Pomůže Vám to seznámit se z částmi kola. Sestavení je jednoduché, budete potřebovat nářadí, které není součástí kola. Jde z pravidla o imbusové klíče 4, 5, 6 a 15mm, klíč na pedály, u většiny kol použijete jen část z uvedeného nářadí, liší se to osazením kol.

  1. vybalení a přečtení návodu
  2. nasazení řídítek
  3. nasazení předního kola
  4. nasazení sedla
  5. přišroubování pedálů
  6. kontrola funkcí kola
  7. můžete vyrazit

1. Vybalení a přečtení návodu

Všechny návody a záruční list jsou přibaleny v krabici s příslušenstvím dodávaným ke kolu. Před montáží doporučujeme pročíst si návod k obsluze a záruční list, vyhnete se tak případnému omylu nebo poškození kola. Kolo zbavte všech obalových materiálů a plastového ochraného krytu přehazovačky.

2. Nasazení řídítek

Opatrně provlékněte přes představec bowdeny na správnou stranu a otočte vidlici do směru jízdy tak aby představec směřoval směrem ven. Odšroubujte 2-4 šrouby ze předu na představci držící část objímky, vložte řídítka zkontrolujte bowdeny, aby se nějak výrazně nekřížili a opět přišroubujte.

3. Nasazení předního kola

Většina moderních jízdních kol je zpravidla vybavená rychloupínákem, který naleznete v krabici s příslušenstvím. Odstraňte z náboje plastové krytky a vložte rychloupínák včetně pružinky do osy, nasaďte další pružinku a částečně našroubujte matici. Páka rychloupínáku by měla být na opačné straně než je řetěz, nebo také na straně kotouče. Na pláštích je většinou uveden směr jízdy, pokud není uveden, je jedno, jakým směrem se kolo bude točit. Rozpojte čelisti V-brzd tím, že vyjmete kovovou část (fajfku) konce bowdenu z čelisti. U kotoučových brzd vyjměte plastovou vložku z čelistí. Nasuňte přední kolo do vidlice, utáhněte matici rychloupínáku tak, aby jste byli schopni pootočením páky rychloupínáku dotáhnout přední kolo. Zapojte zpět bowden V-brzdy.

4. Nasazení sedla

Sedlo se sedlovkou je smontováno, stačí povolit objímku sedlové trubky a vložit do rámu. Podle potřeby si nastavte výšku a utáhněte objímku tak, aby se sedlo neprotáčelo nebo nesjíždělo. Sedlo je možné nastavit ve všech směrech zámkem na sedlové trubce. POZOR! Na sedlovce je rýska minimálního zasunutí sedlovky do rámu, pokud nedodržíte tento limit může dojít k poškození rámu kola, sedlové trubky nebo zranění.

5. Přišroubování pedálů

Pedály mají svojí montážní stranu, na ose podálu je většinou uvedeno, jestli se jedná o P-pravý nebo L-levý. Oba pedály se šroubují ve směru jízdy. Opatrně našroubujte pedály do závitu, většinou to jde lehce rukou. Pedály řádně dotáhněte (klíč 15 nebo Imbus uvnitř osy pedálu), je dobré občas kontrolovat zda se pedál neuvolnil.

6. Kontrola funkcí kola

Před jízdou zkontrolujte základní funkce kola, především brzdy. 

V případě, že máte se sestavením kola jakékoli problémy, nebo si nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit.

Kola Glaser